Thursday, December 6, 2018

[WOW] Cara Mudah & Pantas untuk kenali Kulit Anda

muka nak kene scan memalam buta dengan senior daku πŸ˜‚

Assalammualaikum...!!!

Tau jakun..??? haaa aku latew, selalu jakun dengan bende2 comel dan magic nih.. muahaha
Nak dijadikan cerita, Mary kay ada keluarkan gajet baru,senang cerita tools atau mainan baruπŸ˜›
kau mai....mainan je kau ingat kan!
skin analyzer (zoom in 50x di epidermis kulit muka.)



Okey gajet mary kay ni memang osem babe! pasaipa aku cakap osem..? sebab dia boleh zoom in 50x bawah surface kulit kita..! Perghh..memang syok, lagi best sebab kita tau keperluan kulit kita. Tang mana yang kurang tang mana yang kene baiki..

Nak lagi bestttt, hanya beauty consultant tertentu je yang ada skin analyzer ni yaa.. hah! eklusip kan! Aku latew yang eklusip tuuu.... percuma je hangpa nak scan kulit dengan aku, belanja aku nes tarik ikat tepi pon ok dah..! hahaks




lepas scan, result dia bagitau bahagian kulit kita mana yang perlu lebih kasih sayang gitew.





kecik comel kan! anak aku 4 orang tu pon geram je tengok haaaa πŸ˜‚











Paling aku suka sangat dengan tools ni sebab dia comel macam aku,masuk poket pon boleh! πŸ˜— Senang nak hangkut pi mana2. Botol air anak aku lagi beso dari tools ni hokeh. Jangan pandang sebelah mata sebab kuasa power rangers dia memang superb.

Ni apa yang diperolehi hasil scanning πŸ‘»πŸ‘»πŸ‘»
  • πŸ’’ tahap kelembapan kulit (boleh ada seporaaaa atau tak)
  • πŸ’’ keseimbangan minyak kat muka kome ( tahap boleh goreng ikan atau tak)
  • πŸ’’ sensitivity ( kulit kebal ke idok)
  • πŸ’’ liang pori ( bukak besaq ka besaq sumbat)
  • πŸ’’ elasticity (tahap awet muda kulit pon boleh tau)
  • πŸ’’ tona warna kulit ppon boleh tau. Cerah dari lahir atau cerah buatan 😬
  • πŸ’’ boleh tau kulit "MUCH YOUNGER" atau "MUCH OLDER" dari usia sebenar. πŸ˜–


Selalu kan....banyak2 aku scan, memang paling cuak bila kulit "much older" dari usia sebenar..huhuuu
Aku pon seram jugak bab ni... nih aku belanje result scanning kulit aku sendiri lepas dah pakai hampir 5 tahun..... fuh giler sabar jugak aku ni rupenye..

ni result scanning kulit aku.. suka lah tengok younger tu tapi jaga2 sebab semua boleh berubah taw...



Tapi kan,bukan bermakna sekali kau scan,result kau camtu jeee.... katekan kulit kau younger pastu kau dah bangga...terus taknak pakai dah yang sepatutnya kan kulit,kompom jadi older..hehee sebab proses penuaan kulit berlaku setiap saat walau kau tengah duduk saja jaaaaa sambil makan donut.


Okey ni antara result kulit yang aku dah scan.

ni jerawat bernanah bawah kulit. Atas kulit masih belum nampak lagi, merah saja.



ni kawasan hidung...huhuuu segar bugar kan hasil tuaian!



boleh nampak salur darah... 😨



Bagi uolls wanita cantik di Johor terutamanya... mai offer untuk scan kulit uolls secara percuma je okess..!


Love,
Mailiza Masran
Independent Beauty Consultant



*** gentle reminder:::

kandungan blog adalah hasil penulisan persendirian. Sebarang aktiviti plagiat tidak digalakkan atas dasar menghormati golden rules dan hak penulisan tapi if nak sharing tu aku izinkan dengan syarat adalah lebih baik jika setiap idea dan penulisan aku ni korang boleh kreditkan ke blog aku ya.. thanks! (jenuh taw menaip dan pikir idea untuk ilham πŸ˜—✊)***

No comments:

Post a Comment