Friday, December 7, 2018

Belajarlah melihat alam dan kau pasti sangat bersyukur.

Assalammualaikum....

Dengarlah deruan ombak dan pasti kau tenang..lihatlah betapa luasnya lautan dan bertapa tingginya langit... kau hanya insan kerdil dan kecil...


Pernah tak dalam satu masa tu kau rasa terlalu busy dengan urusan dunia kau sampai kau terlupa tanggungjawab kau yang lain tu kau abaikan..?





Jangan tipu berlagak kau suci yang kau tak pernah rasa camtu, sebab kita semua manusia biasa yang sentiasa belajar daripada kesalahan kita..

3 minggu aku straight kerja no family time. Istilah family time aku ni lain sebab kalau family time memang aku off terus dari dunia kerja aku (aktiviti Mary Kay). Kalau takat offday tu lain weh. "Family time means no handphone, no work, no tv, no no no.. Just play with your kids and spentime with them... itulah istilah family time aku.."

Passion aku bila aku letih........ aku kene luangkan masa dengan anak2 aku, tu cara aku lepaskan penat lelah aku..

Korang yang masih ada mak ayah, luanglah masa dengan mereka...sebab...
"it's not about how much money u can give it to them,but it's about how many times u can spent with them."

selagi nyawa dikandung badan.....
simpanlah berapa banyak kenangan bersama sementara masih bernafas...


bukan duit jadi ukuran, bukan kemewahan jadi taruhan... tetapi berapa banyak kau luangkan masa bersama akan jadi kenangan dan ajaran kerana mereka memerhati sikap dan sifat kau sebagai bekalan mereka bila meningkat usia...

bila kau rasa kosong, pandanglah orang orang kesayanagn kau yang turut juga berkorban masa dan emosi untuk kau.


Follow dan like page aku:
Https://www.instagram.com/mailiza_masran/
Https://m.facebook.com/mailiza.masran

Untuk cuba produk Mary Kay secara percuma atau career opportunity secara 👉🏾 www.Wasap.My/601113360561

Lots of love,
Kak Mai

#momdad4hero #kakmaiMK #ilovemycareer #ilovemarykay #marykay #jb #magicalbee #respect

*** gentle reminder:::
hasil penulisan aku ni if nak sharing tu aku izinkan dengan syarat adalah lebih baik jika setiap idea dan penulisan aku ni korang boleh kreditkan ke blog aku ya.. thanks! (jenuh taw menaip dan pikir idea untuk ilham 😗✊)***

No comments:

Post a Comment