Saturday, May 30, 2015

[PENGAKUAN] BILA RASA ITU HADIR😔😔😔

Assalammualaikum...

Pagi niii aku bangun rase sebak plak. Tibe2.. Hati ni rindu sangat...
15.05 cukupla setahun arwah abah pergi. Kadang2 memang sengaja buat2 x ingat. Buat2 lupa buat2 sebok buat2 macam xde hati... Tapi hakikatnyaaa..... Melalak sorang2 dalam bilik air tersedu2... 

Bila arwah abah setahun pergi, arwah mak plak 3tahun dah pergi. Terasa sangat2..
Tapi yelah kan. Hidup ni kan pinjaman cuma. Aku salu buat2 positip. Buat2 kuat. Tp kadang2 cicir jugak tabah aku tah mane tertinggal. Bila datang sedih tu memanglaa xboleh nak tahan...

Gelagat n ragam anak2 je pengubat hati aku. Jadi aku xkisah dorang ni lasak sangat ke superlasak ke hyper lasak ke yang penting sentiasa ada depan mata aku. 

Allah ambil mak abah aku tapi Dia gantikan dengan anak2 yang ramai. Alhamdulillah murah rezki aku bab anak. Anak2 aku pon Allah murahkan rezki bahagian mereka..

Betol lah bila Dia ambil sesuatu Dia akan gantikan dengan sesuatu. Kita je kene sabar kene tabah kene muhasabah diri. 
Sebab Allah menguji tu mengikot kemampuan hamba hambanyaa. Jangan mengeluh...

Untuk yang masih mempunyai ibu ayah atau salah satu dari mereka...
Hargailah. Xsusah pon nak layankan mereka ni... Sok2 kita gitu jugak.. 
Untung masih ada lagi doa dr mereka untuk kejayaan kamu. 
Aku ni. Hilangnya mereka hilanglah doa2 mereka..
Yang perlu hanya berusaha sendiri..
Harungi sendiri betapa kejam n dengkinyaa dunia kini sesama sendiri 😣

Untuk arwah mak arwah abah..
Al fatihah...
Walau dh tuada di bumi ni tapi kami anak2 mak sentiasa ingat dan doakan kalian... 😔😔😔

Sebab bila rasa rindu itu datang...
Hanya ingatan yang dapat diimbas..
Jauh skali nk jumpa nk borak2 nk pegang2 nk pelok2..

Allah... Aku rindu sangat2... 😔

No comments:

Post a Comment