Sunday, March 3, 2019

[TUTORIAL] Pakai Foundation bercapuk???

Review jujur dari aku..

Selalu kita salahkan foundation bila mekap kita bercapuk. Aku share tips elak foundation jadi bercapuk. Aku lah tu😝

Related image

terkejut kan! lagi2 kalau suka selpi pakai beauty camera kemain peloles..satgi tengok belek cermin abeh cakey. korang tau dak cakey tu..??? Bukan cake cekelat ka tiramisu ka taw..law tu sedap gak makan! hahaks...

Don't worry....aku pon dulu masa baru nak pandai pakai bb cream ka hape ka memang sama lah masalah yang aku alami 😂

Tips dia!!! 




korang kene prep skin korang dengan moisturiser secukupnya taw... means pakai ikut step2 yang betul. Kita kan bagi makan kat kulit kita kan... bila skin korang memang dah sihat,pakai calit-calit ja mekap pon dah cantik..trust me..😘






Lagi satu korang kene ambil serius kalau taknak pakai foundation tu bercapuk...
Pakai foundation mengikut jenis kulit korang! Kalau salah pakai memang bercapuk. Sebab tu dirumus khas mengikut jenis kulit. Macam aku,aku suka pakai campur dua2 jenis foundation (matte & luminous) 
Sebab aku rasa bila dah 30an ni kulit aku jadi kering! boleh gitu..hahaks.. 

Why Mary Kay Foundation..???


Ramai yang tak tahu foundation Mary kay ni diluluskan oleh cancer dunia untuk dipakai setiap hari tanpa merosakkan kulit. Malah foundation Mary kay juga boleh dipakai bagi korang yang mempunyai kulit sensitif taw.. macam aku lah. Tak boleh silap sikit terus naik ruam2..






ha tengok gambar di atas ni,aku dah tolong kolaj dah supaya korang mudah faham. Non comedogenic means tak menutup liang pori.. Dia macam ni, bila kau jenis kulit sensitif dan kau nak tutup parut2 kat muka kau then kau pakai foundation tebal2 supaya boleh build in confident level kau... Sebenarnya kefahaman ni salah. Sebab bila kita pakai mekap tebal2,kita buat kulit susah nak bernafas...sesak nafas..tolong tolong tolong...!!!! haa gitew.... macam hidung kau kene tutup.susah kan nak bernafas. Macam tu jugak kulit kita ni... Foundation sangat penting sebab ia ibarat baju kepada kulit kita.. Jadi jangan abaikan taw !




Foundation Mary kay juga ada 2 jenis taw..


  • matte = untuk kulit berminyak, kombinasi
  • luminous = kulit kering, normal
Paling aku suka...tak nampak over.. coverage dia medium sahaja..just nice.. Lagi best! dia ada formula anti aging (awet muda). Mudah untuk dicuci dengan bersih.

Kalau berpeluh, buat aku makin cantik! muahahaa.. seriously...
Nak aku bantu..??? meh pm tepi lekasssss 💖



Love,
Mailiza Masran
+601113360561
Independent Beauty Consultant



*** gentle reminder:::

kandungan blog adalah hasil penulisan persendirian. Sebarang aktiviti plagiat tidak digalakkan atas dasar menghormati golden rules dan hak penulisan tapi if nak sharing tu aku izinkan dengan syarat adalah lebih baik jika setiap idea dan penulisan aku ni korang boleh kreditkan ke blog aku ya.. thanks! (jenuh taw menaip dan pikir idea untuk ilham 😗✊)***















No comments:

Post a Comment